Met deze tips zul je minder eten tijdens Kerstmis!

08/12/2022
730
Kerstmis

Het lijkt misschien niet gezellig, om net tijdens die ene drie dragen extra te gaan letten op je voeding. Voor veel mensen is Kerstmis namelijk een wildcard om eventjes hun dieet los te laten. Daarom is het ook belangrijk om jezelf niét dat gevoel te geven. Het is namelijk de bedoeling dat je bezig bent met het genieten van je vrienden, familie, en het feest in zijn algemeen. Uit een Brits onderzoek uit 2016 blijkt dat mensen tijdens Kerstmis zes duizend calorieën naar binnen krijgen. Dat is drie keer zoveel als op een normale dag. Probeer dus zoveel mogelijk om van die tsunami aan eten een bijrol te maken. Alle onnodige kilo’s zijn namelijk zonde om mee te nemen naar het nieuwe jaar!

Honger jezelf niet uit

Veel mensen zullen tijdens de kerstdagen voor het eerst in lange tijd goed kunnen uitslapen. Hierdoor is de kans aanwezig dat je verleid raakt om het ontbijt over te slaan om speciaal wat extra ruimte te laten voor dat heerlijke kerst dessert. Alleen zal dit ontzettend averechts werken. Begin daarom een aantal uur voor het diner alvast met het eten van eiwitten en/of koolhydraten. Hierbij kun je denken aan yoghurt, fruit en noten, een salade met kikkererwten en een gerookte kip. Hierdoor zul je langer verzadigd raken en zonder ontzettende grote trek aanschuiven bij het diner.

Kleinere porties

Pak het kleinst mogelijk bord uit de kast, dat klinkt misschien heel onhandig, maar dat is het niet! Op het moment dat je namelijk kleinere porties eet, zul je én veel meer verschillende gerechten kunnen proeven én je eet langzamer. Hierdoor zul je ook sneller het signaal krijgen dat je vol zit. Natuurlijk moet je dan wel het bord niet alsnog gigantisch gaan stapelen. Het is ook geen enkel probleem om het bord meerdere keren te vullen, zolang het maar kleine hoeveelheden blijven.

Eet meer groentes

Begin het diner als voorgerecht met een rijkgevulde salade. Zorg ervoor dat die salade zo kleurrijk mogelijk is, dan weet je in elk geval dat het een gezonde salade is! Laat de rest van het eten, zoals het vlees, vis, aardappels en rijstgerechten nog even links liggen. Daar heb je namelijk nog lang genoeg de tijd voor om van te kunnen genieten, in kleinere porties!

Sport overdag

Sporten tijdens Kerstmis, voor veel mensen zal het als een kleine nachtmerrie klinken. Het is namelijk veel gezelliger en leuker om te gaan koken, of gezellig te kletsen met familie en vrienden tijdens het spelen van een spelletje. Maar je kunt ook met elkaar gaan kletsen tijdens een wandeling door het bos. Hierdoor gaat je lichaam de verbranding ‘aan’ zetten als een soort van motor in je eigen lichaam. Dit zal ervoor zorgen dat er nog voldoende brandstof (ruimte) vrij is voor in de avond.

Lees ook:  Waarom natuur goed is voor je gezondheid

Drink water

Laat de champagne, speciaal biertjes en Franse wijntjes ook eventjes aan de kant staan, weglopen doen ze toch niet. Zorg ervoor dat je voor het diner al minimaal twee liter water hebt gedronken. En zorg tijdens het diner ervoor dat je naast het glas met alcohol ook een glas met water hebt. Hierdoor kun je afwisselen. Hierdoor vul je je maag zonder extra calorieën binnen te krijgen en zul je ook minder snel aangeschoten raken.

Door al deze tips zul je niet meer je BMI berekenen hoeven, waardoor je met een beter gevoel de laatste dagen van het jaar in zult gaan. Mocht je het lastig vinden kun je ook berekenen.nl bezoeken! Maar alsnog blijft het belangrijkste om te genieten van Kerstmis! Veel plezier, en een fijne feestdagen!

Ontdek alle beauty tips en trends

Recent

Rimpels op je bovenlip verminderen met fillers

4 onmisbare kledingitems tijdens de zwangerschap

De 4 must-have items voor elke vrouw!

Acne aanpakken: hoe doe je dat?

© Beautyweb - 2024
Made with
Web Wings