De beauty sector is nog nooit zó populair geweest als nu. De hoeveelheid content die gemaakt wordt op YouTube, TikTok, Instagram en Snapchat is gigantisch, en het blijft alleen maar groeien. Hierdoor lijkt het als beginner een geweldige trein om op te springen, helaas is dat niet zo. De concurrentie is namelijk gigantisch. Het is daarmee lastig om volledig origineel te zijn, en dus boven de rest uit te komen.
Kies een duidelijke niche doelgroep
Overal een beetje van pakken gaat niet werken. Om tegenwoordig op te vallen tussen de rest moet je eerst vaststellen wat je doelgroep gaat worden. Hierbij is een onderwerp natuurlijk het meest bepalende. Mocht je ontzettend goed zijn in make-ups aanbrengen bij mensen, dan zou je dat als niche kunnen kiezen. Stel je bent een gigantische liefhebber en kenner van Italiaanse mode, dan is dat perfect. Het is namelijk ontzettend niche. Mensen op Instagram die graag meer informatie hierover willen zullen je direct volgen, je bent namelijk uniek.
Boost je social-media
Eén keer per week een post maken op TikTok waarin je verschillende Italiaanse jurken draagt zal niet gaan draaien. Doordat je namelijk weinig post kom je ook niet vaak voor op de desbetreffende ‘for you page’. Hierdoor is de kans op een virale TikTok ook klein. En eerlijk gezegd, op het moment dat je geen virale content maakt zal het ontzettend lastig worden om boven de rest uit te komen.
Daarnaast moet je er ook voor zorgen dat je het volledige pakket hebt, zowel TikTok als Instagram, Facebook, Twitter en LinkedIn. Als mensen namelijk je content leuk vinden zullen ze gegarandeerd de moeite doen om je op andere platformen te volgen. Hierdoor kun je met één platform meerdere platforms een boost geven.
Contact met volgers
Mensen zullen je volgen voor de Italiaanse mode, hierdoor is het belangrijk om het daar ook bij te houden. Wel zou je bijvoorbeeld contact kunnen leggen met je volgers. Naast dat het leuk is om met je volgers in contact te komen zal het ook zorgen voor nieuwe aanbevelingen en ideeën. Hierdoor is er ook een kans dat je een samenwerking kunt starten met andere beauty-influencer.
Wees consistent en nice
Mocht je YouTube video’s willen gaan maken over je eigen niche, dan is het belangrijk om bijvoorbeeld één keer per week een video te uploaden. Hierdoor zullen je abonnees weten wanneer ze een video kunnen verwachten. Nogmaals, hou dit zo niche mogelijk. Natuurlijk is het geen probleem als je een nieuwe outfit draagt terwijl in een Tesla gaat leasen. Zolang het onderwerp in je video, maar de kleding is. Mensen zijn natuurlijk niet geboeid in auto’s zoals een Ford leasen.
Lees ook over: De leukste beauty cadeautips