Mystery Visit in Castricum

05/01/2019
227

De salon is op een leuk pleintje te vinden. Het is duidelijk te zien dat het om een kapsalon gaat, door het logo, de mooie visuals en een buitenbord.

Ontvangst

Ik word vriendelijk ontvangen. Een kapster die aan het werk is komt direct naar me toe om me welkom te heten. Ik neem aan dat dit de bedrijfsleider is. Ik geef aan dat ik wat vroeg ben en dat ik wel even kan wachten. Maar ze kijkt samen met haar collega naar de rest van de agenda en ziet dat ik alvast geholpen kan worden. Fijn!

Inrichting

De inrichting is mooi. De salon heeft een luxe uitstraling en in het midden bevindt zich een uitgebreide zithoek. Daaromheen zijn de behandelplaatsen. Het wasgedeelte is afgescheiden en dat geeft een rustige uitstraling.

Benadering

Ik geef aan dat mijn haar wel wat liefde kan gebruiken, want door het vele kleuren is het nogal beschadigd geraakt. Ik vertel dat ik een assige kleur wil hebben, maar dat ik normaal wel wat warmte in mijn haar heb. De kapster vertelt dat wat ik voor ogen heb waarschijnlijk niet gaat lukken, maar dat ik het als een stappenplan moet zien. Het wordt dan iets donkerder dan ik bedacht had, maar de volgende keer kan ik wat high- en lowlights gaan plaatsen voor het gewenste resultaat. Ze gaat er iets moois van maken, zegt ze. Dat klinkt goed! Ook vraagt ze of ik Olaplex in mijn haar wil bij de kleuring. Ja graag!

Behandeling

Nadat we hebben afgesproken wat we gaat doen, wordt de toner bij de wasbak aangebracht door de kapster. De bedrijfsleider komt direct kijken en zegt dat het maar een paar minuutjes moet intrekken. Maar opeens neemt ze het werk over en spoelt mijn haar snel uit en brengt een ander product aan. Ze is een tijdje bezig en komt vervolgens op de stoel naast mijn wasbak zitten. ‘Sorry, zegt ze, maar ik moest eerst handelen voor ik het je uit kon leggen en ik wilde je even aankijken als ik dat doe. Dat vind ik prettiger.’ Ze vertelt dat door mijn poreuze haar de toner helemaal verkeerd heeft gepakt en dat het doorsloeg naar een verkeerde kleur. Ze heeft het er toen snel uitgehaald en de kleur proberen terug te dringen. Dat moet nu eerst intrekken. De leidinggevende stelt me gerust en zegt: ‘Ik laat je niet eerder naar huis gaan voor het goed is en je tevreden bent. Ik geef je ook direct een herstelbehandeling en die krijg je van mij.’  Hierdoor ben ik direct op mijn gemak. Na het uitspoelen zegt ze: ‘Zo, nu ben je weer net zoals je binnenkwam.’ En ze gaat vervolgens aan de slag met een nieuwe toner. Na het uitspoelen krijg ik nog een verzorgend masker in mijn haar en mag ik naar mijn plek lopen. Na het drogen ben ik blij met het resultaat en mijn haar voelt ook direct zachter.

Gesprek

Zowel de kapster als de leidinggevende zijn allebei erg aardig en we praten over koetjes en kalfjes, zonder dat het een verplicht gesprekje is. De behandeling duurde nu wel wat langer, maar de tijd vliegt voorbij.

Lees ook:  Win: Een fantastisch beautypakket van Indola

Algemene tevredenheid

Ik ben tevreden. Mijn haar ziet er mooi uit, hoewel het nog niet helemaal de kleur is die ik wilde. Maar de kapster is daar vanaf moment één duidelijk in geweest. En toen het verkeerd ging, werd er heel goed gehandeld en een passende oplossing geboden. Ja, ik ben blij met het resultaat.

Tijd bezoek: donderdag 15.30 uur tot 18.30, behandeling: toner, olaplex en drogen, prijs: 114,50 euro (inclusief Olaplex voor thuisgebruik).

Ontdek alle beauty tips en trends

Recent

Tepelplakkers, wat kun je er mee?

X Redenen waarom je meer complimenten zou moeten geven

Borsten tape: de uitkomst voor een verleidelijke look

Travel Chic: Je beauty essentials voor een glamoureuze roadtrip

© Beautyweb - 2023
Made with
Web Wings