Strakke bovenarmen en schouders

09/07/2019
19

Oefening 1

Maak met twee gewichtjes - twee halve liter flesjes water zijn ook geschikt - een beweging omhoog om je spieren te versterken. Herhaal op een rustig tempo tien keer en herhaal dat drie keer met elke keer één minuut pauze. Als het makkelijk gaat, dan breid je het aantal herhalingen uit.

oefening 1A

Oefening 1B

Oefening 2

Deze oefening is heel geschikt om de kracht in zowel je bovenarmen als bovenrug te vergroten. Simpel maar effectief: ga op een stoel zitten en voer een ‘press up’ uit. Til jezelf als het ware uit de stoel en gebruik daarvoor de kracht in je armen. Houd je rug recht en kijk vooruit. Houd tien seconden vast en ga rustig zitten. Herhaal de oefening een paar keer.

oefening 2A

oefening 2B

Tip

Maak regelmatig een ‘trotse’ houding: strek het borstbeen uit en duw de schouders naar achteren en naar beneden.

Met dank aan Daphne-Doemges-Engelen

De smaak te pakken? Dan hebben we nog een leuke oefening voor je om je handen mee te strekken.

Ontdek alle beauty tips en trends

Recent

De beste beautytips voor je dagelijks leven

4x tips om er binnen een handomdraai verzorgd uit te zien

Wat te doen tegen zonneallergie?

Een gezonde tong is een gezonde mond

© Beautyweb - 2022
Made with
Web Wings