Rek en strek je handen

25/03/2019
12

Oefening 1

Open je handpalm naar boven. Trek de vingers achterover terwijl je de elleboog gestrekt houdt. Houd drie tellen vast en ontspan. Herhaal een paar keer per hand. Op deze manier rek je de vingerbuigers en polsbuigers. De oefening is niet alleen goed om de vingers te rekken; op deze manier zorg je ook dat de spieren in de onderarm gestretcht worden.

Rek en strek je handen 2

Oefening 2

Houd nu de handpalm omlaag. Duw de vingers omlaag terwijl je de elleboog gestrekt houdt. Houd drie tellen vast en ontspan. Herhaal een paar keer per hand.

rek en strek je handen, oefening 3

Oefening 3

Heb je last van zwellingen in je hand? Deze simpele oefening kan helpen. Spreid en sluit de vingers. Herhaal tien keer op een rustig tempo.

rek en strek je handen oefening 4

Oefening 4

Als de soepelheid van de handen afneemt, bijvoorbeeld door ouderdom, dan zijn coördinatie-oefeningen voor de vingers nuttig. Houd de duim tegen de wijsvinger, vervolgens tegen de middelvinger, de ringvinger en de pink. Herhaal dit tien keer.  

Let op: een oefening mag nooit scherpe pijn veroorzaken. Blijf je last houden van bepaalde spiergroepen, maak dan een afspraak bij de fysiotherapeut.

 

Oorspronkelijke tekst: Daphne Doemges-Engelen

 

Ontdek alle beauty tips en trends

Recent

4x tips om er binnen een handomdraai verzorgd uit te zien

Wat te doen tegen zonneallergie?

Een gezonde tong is een gezonde mond

Meer tevreden zijn met je eigen lichaam

© Beautyweb - 2022
Made with
Web Wings